Pytania i odpowiedzi
Postaraliśmy się zebrać wszystkie pytania, zadawane przez Państwa w związku z audytami stron. W razie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt w celu ich wyjaśnienia.
-
Jaki jest koszt wykonania audytu?
Koszt każdorazowo ustalany jest indywidualnie dla danej podstrony, na podstawie jej skomplikowania, liczby podstron, oraz zakresu wykonywanego audytu. W celu uzyskania wyceny audytu, prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego, na podstawie którego przygotujemy wycenę.
-
Czy dzięki audytowi, zwiększy się liczba odwiedzających moją stronę?
To zależy. Audyt nie jest usługą związaną z pozycjonowaniem strony. Zasadniczo więc nie musi spowodować zwiększenia liczby odwiedzin. Jednak jego integralną część stanowi badanie przyjazności strony dla wyszukiwarek internetowych, której poprawienie zazwyczaj powoduje wzrost liczby odwiedzin poprzez polepszenie pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Zasadniczym celem przeprowadzenia audytu i usunięcia znalezionych nieprawidłowości jest wzrost konwersji odwiedzin na oczekiwane zachowania internautów, na przykład poprzez zwiększenie liczby zapytań ofertowych lub zamówień składanych za pośrednictwem witryny. Warto tu zaznaczyć, że wyznaczenie celów konwersji i ich zrealizowanie daje znacznie lepsze wyniki niż samo wypozycjonowanie strony i wygenerowanie na niej ruchu. Zyski wygenerowane tylko na podstawie zwiększenia liczby odwiedzin są - poza specyficznymi wyjątkami - mitem.
-
Dlaczego zapewnienie o wysokiej jakości strony przez jej wytwórcę nie wystarcza?
Są dwie przyczyny, przez które nie można całkowicie polegać na zapewnieniach wykonawcy strony o jej wysokiej jakości. Pierwsza to przyczyna ekonomiczna - jeżeli wykonawca witryny otrzyma wynagrodzenie za jej stworzenie, nie leży w jego interesie wynajdowanie jej słabych punktów. Druga z przyczyn to przyczyna psychologiczna - twórca strony traktuje ją jako swoje "dzieło", i nie lubi wynajdywać w nim błędów.
Z powyższych powodów, warto powierzyć wykonanie audytu strony niezależnej firmie, specjalizującej się w tego typu usłudze.
-
Czy firma FARTOY podejmie się audytu każdej strony?
Nie. Nie podejmujemy się na przykład audytów stron wykonanych w większości w technologii Flash. Audytujemy wyłącznie strony z treścią w języku polskim. Jeśli Państwa strona posiada kilka wersji językowych, możemy zbadać tylko tę polskojęzyczną (w przypadku stron wielojęzycznych, zazwyczaj istnieje przełożenie znalezionych problemów między jej wersjami językowymi w stosunku bliskim 1:1).
Każde zapytanie o wykonanie audytu rozpatrujemy indywidualnie, i decydujemy o jego ewentualnym podjęciu. Zazwyczaj dokonujemy także sugestii co do zakresu audytu.
-
Czy firma FARTOY poprawia błędy na stronie znalezione podczas audytu?
Nie, z wyjątkiem błędów językowych znalezionych podczas audytu lingwistycznego. Z zasady nie podejmujemy się usuwania problemów znalezionych podczas audytów, z powodów etycznych. Takie postępowanie bowiem sugerowałoby, że audyt nie jest obiektywny.
-
Czy można dokonać audytu "wycinka" witryny internetowej?
Tak. Można zamówić audyt tylko niektórych części witryny, na przykład podstron z działu z ofertą firmy. Należy jednak mieć na uwadze, że w takiej sytuacji zebrane dane ilościowe mogą nie odzwierciedlać pełnego obrazu Państwa witryny.
-
Co powinniśmy zrobić z otrzymanym raportem z audytu?
Zachęcamy, aby zapoznać się z treścią audytu nawet, jeśli usunięcie znalezionych nieprawidłowości zostanie zlecone komu innemu. Część błędów można bowiem naprawić samodzielnie na podstawie wskazówek zamieszczonych w raporcie, bez potrzeby ingerencji wykwalifikowanego specjalisty.
Wszystkie problemy z witryną, zidentyfikowane w procesie audytu opatrzone są adnotacją o tym, kto powinien podjąć się ich naprawy (na przykład edytor treści, programista, grafik, administrator).