Audyt przyjazności dla wyszukiwarek
Na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania, na przykład w wyszukiwarce Google, mają wpływ dwie grupy cech:
- Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach, poprzez celowe działania mające podbicie jej pozycji na liście wyników wyszukiwania.
- Optymalizacja strony tak, aby była przyjazna dla wyszukiwarek (SEO).
Firmy pozycjonujące stronę, zazwyczaj udzielają również wskazówek odnośnie zmian w jej strukturze tak, aby strona była przyjaźniejsza dla wyszukiwarek. My, w ramach wykonywanego audytu badamy szereg parametrów w celu stwierdzenia, czy strona www jest skonstruowana w sposób przyjazny dla internetowych serwisów wyszukiwawczych.
Czynniki badane podczas sprawdzania przyjazności dla wyszukiwarek to:
- Poprawne stosowanie znaczników semantycznych, odwzorowujące treść na stronę w postać rozumianą przez roboty indeksujące.
- Badanie kompletności meta tagów.
- Badanie unikalności meta tagów.
- Badanie odpowiedniej konstrukcji meta tagów.
- Badanie istnienia na stronie różnych linków prowadzących do tych samych stron (w celu wykrycia duplikacji treści, mogącej powodować problemy z pozycją strony w wyszukiwarkach).
- Przyjazność adresów podstron dla wyszukiwarek.
- Odpowiednia konstrukcja linków wewnętrznych.
- Sposób dostępu do różnych wersji językowych serwisu.
- Obecność serwera hostingowego na czarnych listach wskazujących, iż serwer wysyła spam.
Wskazujemy konkretne miejsca wystąpienia znalezionych problemów oraz sugerujemy sposoby ich rozwiązania. Nie ograniczamy się tylko do zasygnalizowania ich istnienia.
Rozwiązanie wskazanych problemów z przyjaznością dla wyszukiwarek internetowych, pozwoli Państwu na zwiększenie liczby odwiedzin.